Çocuklarda Obezite

Herkese günaydınlaaar dicem ama öğle olmuş haberim yok :)

Demin doktorum programını izliyordum.Obez çocuklar vardı ve  o kadar üzüldüm ki onlara.Yani burda suç kimde tartışmalı.
Çocuklar genelde normal kiloda doğmuş ama yanlış alışkanlıklardan ve de " yemek yeme!"" çok yeme!" baskısından obez olmuşlar.Hareketleri kısıtlanmış hareketsizlik kilo getirmiş bir kısır döngüye girmişler.
Tabi hemen 4 -yazıyla dört- kilo doğan kızımı kayırmaya başladım kafamda. Ya o da onlar gibi olursa :( Şimdiden çok iştahlı mesela.Yani kilosu normal gidiyor.Doktoru kilosuyla ilgili bi problem görmüyor şimdilik.Ama ileride bu iştahla nolur bilmem. Mesela öğlen çorbasını yiyor karşı komşuya gidiyoruz arada.Komşunun 2 yaşında oğlu var onun çorbasına da sulanıyor.Belki de meraktan ya da kıskançlıktan onunkini de istiyor. İkide bir gelip benden bisküvi istiyor.Gerçi bisküviyi yemiyor bi iki ısırıyor sonra elinden atıyor sanırım dişlerini kaşımak için istiyor :D
En azından doyunca yemek istemiyor bi kaşık daha iistemiyor mesela..Kendi yemeğini yemiş olsa bile bizimkileri de merak ediyor istiyor.Sanırım bu merak duygusundan kaynaklanıyor.
Neyse sanırım anneye çok iş düşüyor.Bana göre annede iş.Evde pişirmiceksin sağlıksız yiyecek.Kola neyim sokmicaksın alışmicak.Ama tamamen de yasaklamıcaksın arada bir yemesine içmesine izin vericeksin ama zamanlı.Mesela haftada bir iki gibi ve de ölçülü.Pişirirken yağına şekerine tuzuna dikkat ediceksin.Çocuğu spora oyuna teşvik ediceksin.
Zaten çocuklar da diyor evde güzel pasta börek görünce dayanamıyorum tutamıyorum kendimi..Psikolog da öyle dedi.Annen o kadar güzel yemekler yapıyorki yemen normal.Bence anne o kadar yapmasa çocuk da yemicek.Aman neyse bana konuşması kolay canım.Bi de onlara sormak lazım tabi.
Bu arada dün de zumbamı yaptım bugün oruca niyetlendim.Zumba ile ilgili güzel bi video daha buldum.
http://www.youtube.com/watch?v=4O1M8P21kmE

bu ara değişik bişey yapmak istiyorum.Hep fitnes hep fitnes sıkıldım.biraz da dans edelim.Bugün de eşim mesaiye kalabilir benim zumba dersleri yalan oldu yaa.
Neyse İnşallah 72 de görüşürüz cicişler yarına.

0 yorum:

Yorum Gönder