Faydalı Bilgiler

selam okur!

Nabıon?

Ben de iyiyim işte nossuun..Tartı bugün 72.8 gösterdi.Ossuuun canım osssuuuun gülüm.O kadar yemece haftası atlattım regl geldi geçti peheeeyyyy.En son 72.8 da kaldıydım zati.

Neyse bu akşam dedim ki benim gibi diyet listesine uyamayan kendi özgürlüğünü ilan etmiş diyetırlar için bildiğim şeyleri paylaşiim.Yani diyet yapmasak bile dikkat edersek kilo korumaya yardımcı şeyler..

* Sabah kalkınca bi koca bardak su hem bağırsakları temizler hem metabolizmayı harekete geçirir.içine abartmadan bi çay kaşığı sirke koyarsak yağ yakımına yardımcı olur.Sirkeyi abartmamalıyız mideyi hasta edebilir.

* Sabah iyi bir kahvaltı gün boyu açlık krizlerini önler.İyi kahvaltı derken poça börek sucuk sosis değil.Normal bi iki dilim esmer ekmekli yumurtalı bi parça peynirli ve de bol otlu bi kahvaltı.sağlıklı olacak yani.

* Fındıkta ölçü 10,cevizde 2,bademde 5 adet.Abartmaca yok.Antepfıstığı yağ yakıcı bi yemiş bu arada.

* Meyveleri illa süt veya süt ürünüyle ya da biraz yemişle yemek lazım şekeri hemen fırtlatmasın deyü.diyelim ki canımız çok tatlı çekti hemi de bol şerbetli.... sütle tüketebiliriz tatlıyı.Bazı doğu illerinde baklavayı ayranla ikram ederler bi sebebi varmış elbet :)

* Öğle yemeği 14.30 a kadar olmalı.Saat 15.00 ten sonra metabolizma yavaşlamaya başliyor.Yani kaçamaklarınızı 15.00 ten önce yapsak metabolizma gene de onu yakabilir.Akşam kaçamak yapmaktan iyidir.

* Çikolata yemezse ölecek hastalığına yakalandıysak  o gün sabah saatlerinde yemek lazım.Akşam yakalandıysak çikolatasızlığa; tamam yicem ama yarın sabah yicem deyip kendimizi kandıralım.

* yabanmersini, ahududu böğürtlen gibi kırmızı meyveler yağ yakımını hızlandıran meyveler.

* Zeytinyağı,zeytin,kuruyemiş ve çekirdekler,avakado ve siyah çikolata mufa denilen (tekli doymamış yağ asidi)   karın yağlarını yakmaya yarıyan madde içerir.diyetinize bunları ölçülü eklerseniz karın yağlarınıza etkili olabilir.

*Ara öğün gün içinde şart ama akşam ara öğününü yaparsam ben pek kilo veremiyorum.Çünkü dayanamayıp abartıyorum.

*krom iştah kapatıcı bi madde.Dr Öz günlük takviye tavsiye etmişti kitabında ama ne kadar bilemiyorum açıp tekrar kitabına bakmak lazım.Elma krom çayları var ben ondan alıp içiyorum arada.

* Kabak,pırasa,kayısı,incir,kiraz,kavun bildiğim bağırsak çalıştırıcı sebze ve meyveler.Kabızlığa birebir.

*Kışın balkabağı ve muz yenmesi gereken şeyler.Tam olarak neye faydalıydı hatırlamıyorum ama Dr Gürkan Kubilay tweet atmıştı.Soğukla ilgili bişiydi.

*Tarçın şekeri dengeliyor elbette.Maydonoz ve kiraz sapı çayları acayip ödem sökücü ve de idrar yolu enfeksiyonuna birebir.

*Spor için en güzel saatler sabah aç karnına ya da akşam saatlerinde.Akşam spor yapanlar daha çok yağ yakmışlar bi deneyde.Ben anca kızım uyuduğunda öğlen yapabiliyorum napan..

*Egzersiz şart.jillian micheals,leslie sansone ebru şallı benim takip ettiğim egzersizci ablalar.Eve alınabilecek en ucuz egzersiz aleti İp!İp atlamak acayip kilo verdiriyormuş.

*Dukan gibi protein ağırlıklı diyetler kemiklerden çalıp böbreklerde hasar bırakıyormuş.Gut ve kanser hastalıklarına yaklaanma olasılığını artırıyormuş.Geçen gün Dr Ayça Kaya söyledi.

*kahve ve acı biber metabolizmayı hızlandırıyor.Günde bi fincan kahve ve yemeklerin üstüne az bişi pul biber iyi olabilir.

*Günlük 1200 kalorinin altına düşmemek lazım.
*Her yediğin kalorisine bakarsak gerçekten caydırıcı olabiliyor.
*www kalorisepeti.com dan faydalanıyorum ben

*kefirin faydaları saymakla bitmez ve de tok tutuyor.Kefirshake yapabiliriz meyvelerle.Mesela kefire muz katıp blendırdan geçirince güzel oluyor.Ama portakal gibi asitli meyveler kefiri kestirebiliyor.Muz,elma, cennet hurması olabilir.Çok güzel bi ara öğün.

Neyse bildiklerim bunlar eklemek istersen çok sevinirim okur.Bişi öğrenirim en azından :) Bu bildiklerim kabul görmüş diyetisyenler,diyet mecmualarından,diyet kitaplarından geldi kondu buraya.



2 yorum:

Asli Gunel dedi ki...

çalsam mı bunları ne yapsam ki :))

iyi bir derleme olmuş valla, daha sonra sakin kafayla gene okuyup not alayım ben. sağolasın!

Anadiyo dedi ki...

çok da enteresan değil ama olsun diyete ilk defa kalkışanlar için işe yarayabilir.:)

sebildir efenim buyrun çalınız lütfen :)

Yorum Gönder