muzlu bisküvi ve çıtır kurabiyeler

Selamlaar...
Kızım için atıştırmalık,diş kaşımalık tarifler arıyorum bu aralar.Çünkü karşı komşunun oğlu sayesinde abur cubura alışmaya başlicak."Karşı komşu tüm kötülüklerin anasıdır!" gibi anlatıyorum ara sıra komşumu ama çok severim aslında çok iyi bi kadın,çok yardımcı bana da.Abur cubur 2 yaşından sonra kaçınılmaz oluyor sanırım.O alışmış bizimki de ondan göre göre alışacak diye korkuyorum.Neyse unutturuciim inşallah.Çok güzel hafifi bi tarif.Bizim tatlı krizleri içinde şeker içermeyen doğal şekerli bi tarif. Neyse lafı dolandırmiim. Aha da bu:

 
 
 
tarifine göre şekeri az olmuş.O yüzden iki kaşık pekmez biraz daha iş görebilir.
 
malzemeler:
 
4 yemek kaşığı tereyağ
 
yarım çay bardağı irmik
 
bir çay bardağı toz fındık ya da toz ceviz
 
bir tane muz
 
yarım portakal suyu
 
bir yumurta sarısı
 
2 yemek kaşığı pekmez
 
aldığı kadar un
 
malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz.150-160 derece fırında 25 dk pişiriyoruz.Tarifi www.gurmebebek.com dan aldım.
 
Bir tarif de tuzlu kraker kıvamında  nefis  bir tat.hollalalaa
 
 
Malzemeler.
 2.5 subardağı tambuğday unu
yarım çay bardağı zeytinyağı
yarım çay kaşığı tuz
yarım subardağı dolapta soğutulmuş su
1 yumurta sarısı üzeri için
1 çay kaşığı karbonat
bi iki damla limon gıyır gıyır olsun diye.
üzerine çörek otu susam falan.ben koymadım kızım döker diye.nasılsa yiyemio.
 
su hariç malzemeleri karıştırın.suyu azar azar poça kıvamında hamur elde edene kadar katın.
yoğurduktan sonra yarım saat hamuru buzdolabında dinlendirin.Sonra şekillendirip yumurta sürüp fırına verin 180 de pişirdim ben. Bu da gurmebebekten alıntı.

0 yorum:

Yorum Gönder